29 Mayıs 2016 Pazar

May 25 - Artvin, Borçka, Macahel Valley (Vadisi)

Gidenlerin öve öve bitiremedikleri Artvin, Borçka'daki Macahel Yaylası'na gittim. Sabah 8’de yola koyuldum, akşam 9 gibi eve geldim. Gidiş geliş toplam 420 km yol yaptım.

Macahel Yaylası’nın merkezi Camili Köyü'ne gittim. O kadar yol gittim, ancak Camili’de bir bardak çay bulamamak bana çok dokundu. Tek bir köy bakkalı var. Ona sıcak içecek sorduk, "TEMA Vakfı'nın biraz geride yeri var, orada bulursunuz" dedi. Vakfa gittik, vakıf binasında yeni hazırlanmış 4 tepsi baklavadan başka bir şey bulamadık. Neyse çayı evde içeriz gari.



















































En çok dikkatimi celbeden şey, yöre halkının yolları babasının malı ve kendi mülkü gibi görmeleri idi. Yoldan taşıt geçiyor, geçmiyor umurlarında değil. Tamam anladık, burası yayla ve geçim meşgalesi hayvancılık. Hayvanları araziye salarsın ancak bunun peşinde bir bakıcı ya da çoban lazım. "Saldım çayıra, Mevlam kayıra" dersen, yoldan geçen taşıtların ve yolcuların güvenliği nerede kalır? Karayolları Kanunu olmak üzere diğer kanunların uygulanabilirliği nerede kalır? Eğer dikkatli olmasa idim, 3 yerde kaza yapacaktım. Hele altta bayan ve inek olarak fotoğrafını verdiğim olay evlere şenlik. Bir viraja gelirken, bu bayan ve ineğe rastladım, ikisi de yolun ortasından geliyordu. Korna çaldım, bayan ineği yolda bıraktı, kendi yana çekildi. Karşıdan araç gelse, ineğe vururdum. Ondan sonra ayıkla pirincin taşını.

Bu olayla ilgili www.motosiklet.net sitesinde bir yazım yayımlandı. Olayı böyle detaylı anlatmadım ama bir fotoğraf yayımladım. Fotoğrafın altına "Mal mal bana bakıyor" yazdım. Vay sen misin bunu yazan? Bazı beyinsiz moronlar veryansın etti. "Bir bayana böyle laf söylenir miymiş", "Orası yaylaymış, herkesin yola hayvanını serbestçe salma hakkı varmış", "Ben ne biçim zooteknistmişim?" falan filan. Hepsi insan ve hayvan hakları savunucusu kesildi. "Sizin gibi insan ve hayvan hakları savunucusunun topunu ...." diycem emme!... Neyse ağzımı bozmayım. Ben belki orada canımdan olacaktım, sen zart zurt ediyorsun. Koyun can derdinde, kasap et derdinde hesabı.

Bunu diyenlere tek söyleyeceğim şu: "Allah'tan diliyorum, en kısa zamanda böyle bir ortamda kaza yapın. ondan sonra bu lafları diyecek misiniz bakalım?"

Haşiye: Yolda gördüğüm hayvan sürülerinin hepsi aşağıdaki fotoğraflar değildir. Daha fazla sürü gördüm ama bazılarını fotoğraflayamadım.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder